توصیه های مهم مصرف ماهی و میگو

جامعه آشپزی پزانه : در این سایت از  شیوه های آشپزی و طبخ ماهی و میگو ، توصیه هایی برای خرید آبزیان و تشخیص ماهی تازه و میگو و شیوه صحیح نگهداری آن توضیحات کاملی ارائه کردیم. در این مقاله کوتاه نیز با توصیه های مهم مصرف ماهی و میگو در خدمت شما هستیم:

توصیه های مهم:

 

  • پس از مصرف ماهی صرف چند دانه خرما جهت بر طرف نمودن طبع سرد ماهی بسیار موثر است .

 

  • ماهی مهترین منبع چربی ضروری امگا 3 می باشد به طور کلی 3 نوع اسید چرب مهم از نوع امگا 3 وجود دارد که انسان می تواند از طریق مصرف غذایی دریافت نماید .
    اسید چرب آلفالینولئیک اسید (بیشتر در منابع گیاهی مانند بذر کتان ، گردو ، جوانه گندم و سویا وجود دارد)

 

  • اسید چرب ایکوزاپنتانوئیک اسید و اسید چرب ( و کوزاهگذائیک اسید ) دو نوع اسید چرب آخر تنها در ماهی و غذاهای دریایی یافت می شود . بنابراین از نظر تغذیه ای بهترین و شاید تنها منبع تامین اسیدهای چرب امگا 3 برای انسان مصرف ماهی است .

 

  • بر اساس مطالعات انجام گرفته امگا 3 اثر معجزه آسایی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها دارد . مهمترین نقش امگا 3 در انسان کنترل چربی خون و پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی است .

 

  • همچنین این نوع چربی در کاهش عوارض پوکی استخوان ، کاهش فشار خون ، بهبود بیماریهای تنفسی ، افزایش مقاومت بدن در برابر بیماریها ، کاهش درد مفاصل ، کمک به درمان افسردگی ، التیام بافتها ، کاهش غلظت خون ، کمک به واکنش های رشدی در کودکان ، کمک به تکامل مغز و سلول های عصبی در جنین و کودکان ، تقویت حافظه ، تقویت چشم و کاهش خطر بروز انواع سرطان نقش بسزایی دارد .

 

  • بر طبق توصیه سازمان های بهداشتی ، حداقل مصرف ماهی در هفته نباید کمتر از 2 بار باشد تا امگا 3 مورد نیاز بدن تامین گردد . به طور کلی در ماهی های چرب و ماهی های سردآبی و انواع کنسرو ماهی امگا 3 بیشتری دارند و ماهی های گرمآبی کمتر دیده می شود .
دسته بندی ها: مطالب مفید

دیدگاهی وجود ندارد، اولین نفری باشید که دیدگاه ثبت می کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: دیدگاه های منعکس شده در سایت نظر کاربران است و لزوما مورد تایید سایت نیست.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند

*
*