طرح اولیه راه اندازی رستوران

جامعه آشپزی پزانه: از آنجا که هر شخصی به تغذیه خوب و سالم احتیاج دارد و در دنیای پر مشغله امروز بسیاری از افراد وقت کافی برای طبخ غذا ندارند راه اندازی رستوران می تواند پاسخی به این نیاز آنها باشد. با تاًسیس رستوران و امکاناتی که در آن به کار برده می شود می توانیم تا میزان قابل توجه ای مکانی مناسب جهت صرف غذا همراه با آرامش برای مشتریان خود ایجاد کنیم.

رستوران و رستوران داری چیست؟

رستوران محلی است که گذشته از مصرف مواد اولیه سالم، مکانی ‏قابل اعتماد همراه با هنر آشپز متخص به خود است. که برای رونق آن باید شیوه های ظریف و دلپسند عرضه کردن غذا را به ‏کار گرفت. شهرت و اعتبار راه اندازی رستوران بستگی به کیفیت کمیت مدیریت، دکوراسیون تلاش، دقت، مهارت، ‏پاک نظری، بهداشت، نظافت، برخورد و رفتار خوب کارکنان آن و ‏‎…‎‏ دارد.

آشپزی چیست؟
آشپزی عمل آماده کردن غذا برای مصرف است.این اصطلاح معمولاً به معنی محدودتری به کار می رود که اعمال گرما به غذا برای تغییر شیمیایی طعم،بافت،ظاهر،و یا خواص غذایی آن است.هر کشور برای خود نوع خاصی از آشپزی را دارد که بسیار متنوع و گوناگون است.

آشپزی ایرانی ،با قرن ها تجربه علمی و عملی کامل ترین ترکیبات غذایی را شامل می شود.نگاهی گذرا به خورشت ها و آش های ایرانی این نکته را تاٌیید می کند که ایرانیان با شناخت کامل از مواد غذایی و ترکیب آنها با یکدیگر برای غنی شدن هر چه بیشتر غذاها به بالاترین بازده دست یافته بودند.
‏ ‏
هدف از تاٌسیس رستوران
هدف از راه اندازی رستوران ایجاد اشتغال زایی ، تغذیه سالم برای افراد جامعه و کسب سود حلال می باشد.

مزایای رستوران
به دلیل وجود چندین آشپز و تقسیم کاری در رستوران بالطبع تهیه و پخت غذا سریع تر انجام میشود.
تنوع غذایی در رستوران بسیار بیشتر از تنوع غذا در خانه میباشد.
با رفتن به رستوران و صرف غذا در آنجا میتوان در جبران کمبود وقت استفاده کرد.

ویژگی های یک رستوران خوب

یک رستوران خوب سازماندهی شده است .
از لحاظ مکان در جایی مستقر است که محل عبور ومرور افراد زیادی است و قابل دسترس می باشد.
دارای آشپزان ماهر و کارآزموده است.همچنین گارسن ها وپیشخدمتان آنجا نیز دارای تحصیلات و با آداب و معاشرت هستند.
فضایی پاکیزه دارد و باعث آرامش مراجعین به رستوران میشود. فضاي رستوران بهتر است كاملاً متفاوت و با نورپردازي ويژه طراحي شود و حتي ورودي مجزا و فضاي روان‌شناختي متفاوتي براي آن خلق شود.

نور رستوران باید صفاي خاص و حالت گرم و صميمانه اي ببخشد و با زيبايي و جذابيّت جالب توجهي پذيراي ميهمانان ومشتریان باشد، نور خيره كننده باعث سلب راحتي ميهمانان مي شود ، در رستوران های بزرگ و هتل مدیران علاقه‌مندند كه در شيوه تأمين نور سالن رستوران یا کافی شاپ ، حالتي بوجودآورند كه ميل انگيز و اشتها آور باشد

اهداف استراتژیک
حفظ مشتریان یکی از مهمترین اهداف استراتژیک راه اندازی رستوران است.منظور از وفاداری یک ماهیت بلند مدت و بسیار حیاتی می باشد. در واقع پوشش دادن تمامی نیازهای مشتریان و فراتر رفتن ازآن و همچنین دائمی بودن این سطح از پوشش می تواند یک تغییر نسبتاً مناسب از پیش نیازهای وفاداری مشتریان باشد.

گاهی اوقات مشتریان به علت هزینه های تغییر شرکت عرضه کننده خدمت یا کالا به انها وفادار می شوند بالطبع وفاداری مشتریان ما نیز از طریق روابط مثبت ،کارا،و اثربخش با مشتریان وکلیه این روابط وابسته به کارکنان کارآمد،حرفه ای ،متعهد و وفاداراست.

چشم انداز
اجرای طرح افزایش شعب رستوران، راه اندازی رستوران زنجیره ای، بهبود سطح کیفی محصولات و همچنین توجه به ارزش های نیروی انسانی به عنوان سرمایه ای ارزشمند و…. از جمله چشم انداز های یک رستوران می باشد.

مأموریت

رستوران می تواند علاوه بر داشتن فضای سبز و گسترده، وسایل کاملاً مکانیزه و بهداشتی، کارکنان مجرب و امکانات دیگر دارای دارای تاکسی و شامل مشتریانی که اشتراک دارند. و با دادن شماره اشتراک از مسول رستوران میخواهند که به خدمات آنها رسیدگی شود. یا باآوردن آنها به رستوران یا آوردن غذا به درب خانه.
مورد دیگر این است که در رستوران می تواند بخشی اختصاص پیدا کند به موسیقی زنده و دیگر سرگرمی های جذاب

دسته بندی ها: مطالب مفید

دیدگاهی وجود ندارد، اولین نفری باشید که دیدگاه ثبت می کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: دیدگاه های منعکس شده در سایت نظر کاربران است و لزوما مورد تایید سایت نیست.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند

*
*